• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norsk institutt for naturforskning
  • Tidsskriftet UTMARK
  • View Item
  •   Home
  • Norsk institutt for naturforskning
  • Tidsskriftet UTMARK
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bør Innlandet satse på vinterturistene som har vært her før eller forsøke å overtale de som tror Norge har et dyrt og dårlig vinterprodukt?

Flognfeldt, Thor; Lien, Gudbrand; Tjørve, Even
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
Artikkel (224.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2432701
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Tidsskriftet UTMARK [45]
Abstract
Det er mange og sterke røster med meninger om markedsføring av norske vinterprodukter til utenlandske turister. Selv om slike meninger tilsynelatende kan være basert på analyser av statistiske data, stilles sjelden de riktige spørsmålene og undersøkelsene bygger bare på markedsdata på makro- eller metanivå. Målet med denne artikkelen er å gi en bedre innsikt og forståelse av utenlandske turister som kommer tilbake til norske vinterdestinasjoner, og av deres kriterier for valg av reisemål. Mangelen på slik kunnskap har redusert markedsføringen til en generell profilering av Norge som destinasjon for snøbasert turisme, i stedet for en målgruppemarkedsføring rettet direkte mot gjenkjøpsturister, som utgjør den største og viktigste gruppen i dette segmentet. Til sammen 4000 tusen norske, svenske, danske og tyske respondenter har svart på spørsmål om deres syn på norske vinterdestinasjoner og kriterier for valg av reisemål for en vinterferie.
 
Especially the Germans but also the Swedes and Danes constitute large potential winter tourist markets, compared to the numbers actually choosing Norway for their winter vacation. A large proportion of the latter are repeat visitors, especially amongst Swedes and Danes. In this study is based on a survey of 4000 thousand respondents equally divided between the four countries. The article addresses the lack of understanding of the characteristics and differences in visit intentions between first-time and repeat visitors to Norwegian ski resort. This void has incurred profile marketing rather than a segmented marketing (targeted towards repeaters). Even more serious, in a decreasing market distinctive and preferred qualities of Norwegian resorts are not marketed. Examples of two important criteria amongst repeaters for choosing a Norway are firstly the chance of doing both alpine and cross-country skiing and secondly the stable snow conditions. Findings as these illustrate the importance of studies that provide knowledge crucial to the industry.
 
Publisher
Norsk institutt for naturforskning
Journal
Tidsskriftet Utmark

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit